duminică, 19 februarie 2012

First woman to climb Mt. Sidley in Antarctica: Crina Coco Popescu sets world record


First woman to climb Mt. Sidley in Antarctica: Crina Coco Popescu sets world record 
Alpinista Crina Coco Popescu a primit decizia de omologare a recordului sau, ca “prima femeie care a escaladat Mt. Sidley” , de catre  World Records Academy. Membra a Clubului Sportiv Montan Altitudine si reprezentanta a Romaniei in expeditii in munti inalti Crina Coco Popescu a atins varful celui mai inalt Vulcan din Antarctica – Mt. Sidley, fiind singura alpinista din expeditia internationala care a realizat performanta: Alex Abramov – Rusia, Mario Trimeri – Italia , Scott Woolums – USA si Crina Coco Popescu – Romania.”
http://www.worldrecordsacademy.org/travel/first_woman_to_climb_Mt_Sidley_in_Antarctica_Crina_Coco_Popescu_sets_world_record_112731.html

Asa incepe relatarea din presa. Si m-am bucurat. A venit ca apa in desert.

O sa va arat intai apa: este Cartea Recordurilor, este un mod prin care prima ascensiune pe Mt. Sidley va ramane legata de Romania si sporturile montane din aceasta tara. Acolo este prietenul  Jordan Romero, este Geoge Atkinson caruia Jordan tocmai i-a batut recordul in 7 Summits, oameni pe care i-am intalnit in expeditii, oameni din generatia mea care inseamna ceva pentru tarile lor.


           Si, pe de alta parte, oameni despre care am citit, Nadia Comaneci, Helmuth Duckadam, Constantina Dita, Pap Zoltan, sportivi Romani de valoare internationala, dar din generatia lui tata.

Si de aici incepe desertul. Sunt singura sportiva adolescenta din Romania cu performante omologate de World Records Academy, sportiva in activitate, care incearca sa faca performanta in continuare. Ar trebui sa plec pe 28 martie in expeditie la Polul Nord pe schiuri ca parte a „Celor doi Poli pe schiuri” in acelas an – Cea mai tanara sportiva, record World Records Academy. Pe data omologorii recordului meu nu am nici un sponsor, nici o finantare, nici macar bilete de avion. Ma antrevez pentru ca asa este modul meu de viata, dar cand sunt acceptata gratis la o sala de forta a unei structuri de stat mi se spune sa ma grabesc ca urmeaza sa vina sportivii. Adica ce fac eu nu e sport, adica eu sunt tolerata, alpinismul de altitudine e bun numai pentru diplome si poze, un fel de „ursul din Sinaia”. Asta pentru ca sunt de la clubul meu privat, nu apartin nici unei structuri, nu am o sustinere anume, deci sunt asa, generic, a Romaniei. E magulitor dar ca sa plec la Polul Nord trebuie bani, ca Alex Abramov e rus si am inteles ca, in general, nu prea s-au lasat rusii impresionati de reprezentanii Romaniei niciodata.

3 comentarii:

  1. BRAVO Crina ! , BRAVO Romane ! , ASA DA ! ,
    ...ai demonstrat intregului Glob Pamantesc a ROMANULUI PUTERE FARA LIMITE ! ,
    ... Sa Ne Traiesti , Ca Ne Trebuiesti , Comoara Nationala !
    Cu Consideratie ,
    cristi .

    RăspundețiȘtergere
  2. Crina esti unu din motivele pentru care ma mandresc ca sunt roman, si nu sunt multe din pacate

    RăspundețiȘtergere